سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین دعا برای دفع چشم زخم

یک نکته مهم درباره چشم زخم این است که برخی افراد، زمانی که علاقه‌ای به چیزی دارند یا از کسی خوششان می‌آید، حسادت غیرمنطقی نسبت به دیگران و دنیای اطرافشان پیدا می‌کنند. برخی روایات حتی اشاره می‌کنند که افراد ممکن است به خودشان نیز زخم بزنند.

 

همچنین، طبق احادیث ائمه معصومین (ع)، چشم زخم یک حقیقت است و می‌تواند انسان را به سمت مرگ بکشاند. به همین دلیل، چندین دعا و زیارت برای رفع چشم زخم و حسادت توسط بزرگان دین معرفی شده‌اند. در ادامه، سه روش قدرتمند و معتبر برای رفع چشم زخم معرفی خواهیم کرد: انگشتر شرف الشمس، انگشتر حدید و حرز امام جواد (ع). جهت مطالعه کامل دفع چشم زخم به سایت نمناک مراجعه کنید.

 

رفع چشم زخم با استفاده از انگشتر شرف الشمس

آیا استفاده از انگشتر شرف الشمس مردانه و زنانه برای رفع اثر چشم زخم توصیه می‌شود؟ پاسخ به این سوال مثبت است. در منابع مختلف، که اکثر آن‌ها معتبرند، درباره خواص عقیق شرف الشمس در رفع چشم زخم بحث شده است. بنابراین، عقیق شرف الشمس برای دفع بلا و کاهش اثرات چشم زخم مفید است. برخی افراد به این سنگ، سنگ چشم زخم نیز می‌گویند.

دعای حرز امام جواد یکی از دعاهای محبوب در میان علما و بزرگان دین است که به دو صورت صغیر و کبیر شناخته می‌شود. حرز کامل دارای خواص فراوانی است و حرز صغیر نیز برای دفع بلا و رسیدن به عاقبت‌بخیری توصیه می‌شود. حرز صغیر تنها یک سطر است که به شرح زیر است:

 

"یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ"

 

در این دعا، به دو خاصیت ویژه اشاره شده است؛ دفع بلاهای دنیوی و رسیدن به عاقبت‌بخیری در آخرت. حرز کبیر شامل یک دعای طولانی است که می‌توانید در لینکی که بالاتر داده شده مشاهده نمایید. از جمله خواص این دعا این است که اگر در مواجهه با لشکریان و دشمنان، همه به پا خیزند تا شما را متحمل بدی کنند، آن‌ها نتوانند به شما آسیبی وارد کنند و شما از آن‌ها محفوظ خواهید ماند.

 

در مورد دعای حرز امام جواد، مرحوم بهجت بیان کرده‌اند: "به جهت بی‌اثر کردن چشم زخم و یا بطلان سحر و جادو استفاده از ذکر حرز جواد تاثیر به سزایی دارد." همچنین، حضرت امام صادق (ع) فرموده‌اند: "اگر قابلیت آن را داشتید که قبرها را بشکافید، درک می‌کردید که بیشتر مرگ‌ومیرها به دلیل چشم زخم است." استفاده از حرز امام جواد می‌تواند اثرات چنینی را خنثی کند.